مجموعه بیانات امام مهدی منتظر پیرامون رکن "زکات"
- 1 -
الإمام ناصر محمد اليماني
07-29-2010
01:24 AM
بیان و شرح"رکن زکات"تنها با استفاده از قرآن عظیم؛ برای کسانی که به خداوند و روز آخرت ایمان دارند
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم الأطهار والسابقين الأخيار لنُصرة الحق في الأولين وفي الآخرين، السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين..
خطاب به علمای اسلام و پیروانشان و خطاب به حجاج بیت الله الحرام، به راستی که من امام مهدی منتظر هستم و خداوند مرا بر شما برگزیده است و وسعت و گستردگی دانشی که درباره علم بیان و تفسیر حق قرآن عظیم به من عطا نموده است ،افزون تر از-دانش- تمام علمای شماست؛ و این رجحان وبرتری دلیل( و برهان) خلیفه ای است که خداوند او رابه عنوان امام مردم انتخاب نموده است . گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ}صدق الله العظيم [البقرة:247]
{گفت: «خدا او را بر شما برگزیده، و او را در علم فزونی بخشیده است}
این امر درمورد هرکسی که خداوند برای امامت مؤمنان بر می گزیند،صادق است پس او را از نظر علمی بر دیگران برتری می بخشد تا بتواند در اختلافات بین آنها داوری و حکمیت نماید، و به همین ترتیب خداوند به امام مهدی در زمینه شرح و بیان حق کتاب (خود قرآن عظیم)،علم بیشتری عطا نموده است تا حکم پروردگار را از آیات محکم کتابش استنباط کرده و درمسائل مورد اختلافاتتان با آیه های روشن خداوند بین تان حکمیت کند، و تنها فاسقان هستند که این آیات را انکار می کنند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَلَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُون}صدق الله العظيم [البقرة:99]
{ و ما آیات و دلایل روشن به تو فرستادیم، و بجز فاسقان کسی انکار آن نخواهد کرد.}
من به راستی برعهده می گیرم تا حکم خداوند را از آیاتی از کتاب استخراج کنم که برای هر عالم و جاهلی و هرکسی که به زبان عربی بداند، روشن و واضح باشد. در این مورد مثالی از کتاب – خداوند- درمورد قاعده انتخاب خلیفه خداوند می آورم تا روشن شود بندگان خداوند حق دارند که به جای او، خلیفه خدا را انتخاب کنند؟ جواب این سؤال را در آیات محکم کتاب خداوند پیدا می کنیم.خداوند تعالی می فرماید:
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ}صدق الله العظيم [القصص:68]
{ و خدای تو هر چه خواهد بیافریند و (هر کس را صلاح داند) بر گزیند، دیگران را هیچ اختیار و گزینشی نیست، ذات پاک الهی منزه و برتر از آن است که به او شرک آورند.}
و خداوند تعالی می فرماید:{وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ ﴿٢٨﴾ فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ ﴿٢٩﴾}صدق الله العظيم [الحجر]
{و هنگامی که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من بشری را از گل خشکیدهای که از گل بدبویی گرفته شده، میآفرینم. (۲۸) هنگامی که کار آن را به پایان رساندم، و در او از روح (کلمات قدرت)خود دمیدم، همگی برای او سجده کنید!» (۲۹)}
از شیعیان و اهل سنت سؤال می کنم چه کسی به شما اجازه داده است که خلیفه خداوند را انتخاب کنید؟ خداوند از شرکایی که برای او قائل می شوند منزه و برتر است!
خطاب به علمای مسلمین و پیروانشان در هر مذهب و فرقه ای که هستند می گویم من امام مهدی منتظر ،کفر مطلق خود رانسبت به تعدد حزبی در دین حنیف اسلام اعلان می نمایم ، شایسته حق نیست که پیرو خواسته های شما شود که اگربه سوی هر یک از گروه های شما متمایل شود از اهل عذاب خواهد بود.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ}صدق الله العظيم [آل عمران:105]
{و مانند کسانی نباشید که پراکنده شدند و اختلاف کردند؛ (آن هم) پس از آنکه نشانههای روشن (پروردگار) به آنان رسید! و آنها عذاب عظیمی دارند.}
سزاوار نیست از فرمان خداوند بزرگ مرتبه و والا که در آیات محکم قرآن عظیم آمده سرپیچی کرده و دستور شیطان رانده شده را دنبال کنم. سزاوار من نیست مانند شما باشم که به خیال خود در مسیر هدایتید ولی چیزی را که نمی دانید به خداوند نسبت میدهید .پناه برخدا که از جاهلانی باشم که از دستورات شیطان رجیم تبعیت می کنند؛ چون این شیطان است که به شما امر می کند چیزی را که نمی دانید به خداوند نسبت دهید.خداوند تعالی می فرماید:
{يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ ﴿١٦٨﴾ إِنَّمَا يَأْمُرُكُم بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ وَأَن تَقُولُوا عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿١٦٩﴾}صدق الله العظيم [البقرة]
{ ای مردم! از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست! (۱۶۸) او شما را فقط به بدیها و کار زشت فرمان میدهد؛ (و نیز دستور میدهد) آنچه را که نمیدانید، به خدا نسبت دهید. (۱۶۹)}
اما خداوند" ندانسته به او نسبت دادن را" بر شما حرام کرده است.خداوند تعالی می فرماید:
{قُلْ إنَّمَا حَرَّمَ رَبِّي الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَنْ تُشْرِكُوا بِاَللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ}صدق الله العظيم [الأعراف:33]
{بگو: «خداوند، تنها اعمال زشت را، چه آشکار باشد چه پنهان، حرام کرده است؛ و (همچنین) گناه و ستم بناحق را؛ و اینکه چیزی را که خداوند دلیلی برای آن نازل نکرده، شریک او قرار دهید؛ و به خدا مطلبی نسبت دهید که نمیدانید.»}
از آنجا که می دانم من امام مهدی منتظر و خلیفه خدا برشما هستم، به تمام انصار پیشتاز و برگزیده و تمام میهمانانی که در این گفتگو ها حضور داشته و به دنبال دریافتن حقیقت هستند ، اعلام می کنم در بیان زکات که رکنی از ارکان دین است تنها با استفاده از قرآن عظیم –برهمه- غلبه خواهم کرد . و اگر نتوانم تمام علمای مسلمین و نصاری و یهود را با آوردن مستندات حق وعلمی از آیات محکم قرآن عظیم شکست دهم، مهدی منتظر نیستم و اگر انصار پیشگام و برگزیده در "عصر گفتگوی قبل ظهور" شاهد این امر بودند که مهدی منتظر ناصر محمد یمانی نتوانست با مستندات علمی برگرفته از آیات محکم قرآن عظیم بر این علماء غلبه نماید ، می بایست از پیروی از او دست بردارند. این بخاطر آن است که قانون انتخاب ائمه در کتاب خداوند این است که پروردگار هرکس را که بخواهد برمی گزیند و او را از نظر علمی بر شما برتری داده و امامتان قرار می دهد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ}صدق الله العظيم [البقرة:247]
{گفت: «خدا او را بر شما برگزیده، و او را در علم فزونی بخشیده است}
به همین دلیل است که می بینید خداوند ،خود خلیفه اش آدم علی الصلاة و السلام را برمی گزیند و او را خلیفه فرشتگان و جنیان قرار می دهدو این در شرایطی بودکه فرشتگان نظر دیگری داشتند. خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ}[البقرة:30]
{هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روی زمین، خلیفه ای قرار خواهم داد.» فرشتگان گفتند: «پروردگارا!» آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی کند؟! ما تسبیح و حمد تو را بجا میآوریم، و تو را تقدیس میکنیم.» پروردگار فرمود: «من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید.»}
و منظور خداوند تعالی از : {قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید }این است که شما ازخداوند آگاه تر نیستید.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ}صدق الله العظيم [القصص:68]
{پروردگار تو هر چه بخواهد میآفریند، و هر چه بخواهد برمیگزیند؛ آنان اختیاری ندارند؛ منزه است خداوند، و برتر است از همتایانی که برای او قائل میشوند!}
سپسدانشی به خلیفه خود آدم علیه الصلاة و السلام عطا فرمود که بیش از تمامی آنان بود.سپس اراده کرد تا برای فرشتگان حجتی بیاورد و به آنها نشان دهد که دانش آنها بیشتر از خدایشان نیست و زمانی که خداوند خلیفه ای را برمی گزیند او را از نظر دانش وعلم و آگاهی به کسانی که در حیطه خلافتش هستند برتری می بخشد. خداوند تعالی می فرماید:
{وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}[البقرة:31]
{ سپس اسماء (خلفای خداوند)را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!»}
و فرشتگان متوجه شدند که از حد خود خارج شده و در امری که حقی در آن نداشته اند وارد شده اند، آنان متوجه شدند زمانی که خداوند فرمود: {أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}صدق الله العظيم چه در نفس خداوند گذشته است.پس با انابه به سوی خداوند بازگشته و خداوند را تسبیح کرده و به گناه خود اقرار کردند: {قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ}صدق الله العظيم [البقرة:32]
{ عرض کردند: «منزهی تو! ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم دادهای، نمیدانیم؛ تو دانا و حکیمی.»}
سپس خداوند اراده نمود تا برهان اینکه آدم را به عنوان خلیفه برگزیده و از نظر علم و آگاهی به دیگران برتری داده است را نشان دهد. خداوند تعالی می فرماید:
{قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُمْ بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ}صدق الله العظيم [البقرة:33]
{ فرمود: «ای آدم! آنان را از این اسامی آگاه کن.» هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: «آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم؟! و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید!»}
بعد از اقامه حجت ،زمان اجرای فرمان رسید و خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ}صدق الله العظيم [البقرة:34]
{و به فرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، از کافران شد}
در قرآن اندیشه کنید باشد که عقل خود را بکار گیرید. خداوند تعالی می فرماید:
{كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ} صدق الله العظيم [ص:29]
{این کتابی است پربرکت که بر تو نازل کردهایم تا در آیات آن تدبّر کنند و خردمندان متذکّر شوند!}
پس خواهید دانست هیچ یک از بندگان خداوند در باره انتخاب خلیفه الله اختیاری ندارند و خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ ۖ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٣٠﴾ وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَـٰؤُلَاءِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣١﴾ قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ﴿٣٢﴾ قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنبَأَهُم بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ ﴿٣٣﴾ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ ﴿٣٤﴾}صدق الله العظيم [البقرة]
{هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روی زمین، خلیفه ای قرار خواهم داد.» فرشتگان گفتند: «پروردگارا!» آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی کند؟!) ما تسبیح و حمد تو را بجا میآوریم، و تو را تقدیس میکنیم.» پروردگار فرمود: «من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید.» (۳۰) سپس اسماء(خلفای خداوند) را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!» (۳۱) فرشتگان عرض کردند: «منزهی تو! ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم دادهای، نمیدانیم؛ تو دانا و حکیمی.» (۳۲) فرمود: «ای آدم! آنان را از این اسامی آگاه کن.» هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: «آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم؟! و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید!» (۳۳) و هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، از کافران شد. (۳۴)}
و این گواهی فرمایش خداوند تعالی است که :
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [القصص:68]
{پروردگار تو هر چه بخواهد میآفریند، و هر چه بخواهد برمیگزیند؛ آنان اختیاری ندارند؛ منزه است خداوند، و برتر است از همتایانی که برای او قائل میشوند!}
ای علمای امت اسلامی ! اگر شما همان گونه که فکر می کنید؛همچنان در مسیر هدایت هستید، چرا باید خداوند امام مهدی را برانگیزد تا شما و تمام مردم را با بیان حق قرآن مجید به راه راست – صراط مستقیم- و راه خداوند عزیز و حمید راهنمایی کند. ای علمای اسلام و ای کسانی که از آنها پیروی می کنید، وقت آن رسیده است که حکم زکاتی را که خداوند بر شما واجب نموده است ؛ برایتان بیان کنیم ؛ تا آنرا به خلیفه ای که خداوند بر شما برگزیده است بدهید. خداوند تعالی می فرماید:
{وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾}
صدق الله العظيم [التوبة]
{و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴) در آن روز که آن را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)}
سؤالی که مطرح می شود این است که: آیا خداوند به شما فرمان داده است تا تمام اموال خود را در راه خداوند انفاق کنید؟ و جواب را می توانید در آیات محکم کتاب خداوند پیدا کنید که می فرماید:
{وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ ﴿٢٤﴾ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿٢٥﴾} صدق الله العظيم [المعارج]
{ و آنها که در اموالشان حق معلومی است... (۲۴) برای تقاضاکننده و محروم، (۲۵)}
سؤال دیگر اینکه ، این "حق معلوم "در کتاب چه مقدار است؟ جواب در فرموده خداوند است که :
{وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾}
صدق الله العظيم [التوبة]
{و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴) در آن روز که آن را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)}
از این رو مشخص می شود خداوند مقرر فرموده است تا یک دهم از طلا یا معادل آن ازنقره کنار گذاشته شود، و کسی که یک دهم حق الله را جدا کند مانند آن است که تمام آن را در راه خداوند داده است چرا که خداوند ده برابر آنچه که انفاق شده است را برایش می نویسد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا} صدق الله العظيم [الأنعام:160]
{هر کس کار نیکی بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد،}
لذا اگر کسی از شما صدگرم طلا داشته باشد ، برای اینکه بداند یک دهم آن چقدر است به ترتیب زیر محاسبه می کند:
10=100:10
پس یک دهم صدگرم طلا می شود ده گرم واگر ده گرم حق الله را کنار گذاشته و در راه خداوند انفاق نماید، خداوند آن را ده برابر ثبت می کند لذا مانند این است که تمام مالش را انفاق کرده باشد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا هر کس کار نیکی بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد،} صدق الله العظيم این نصیبی است که خداوند برای مالی که کسب می کنید مقرر فرموده است.
اما درمورد گنج ها و یا غنایمی که به آن دست پیدا می کنید؛ حق الله بیست درصد است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ}
صدق الله العظيم [الأنفال:41]
{بدانید هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا، و برای پیامبر، و برای ذیالقربی و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه (از آنها) است، اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدایی حق از باطل، روز درگیری دو گروه (باایمان و بیایمان) [= روز جنگ بدر] نازل کردیم، ایمان آوردهاید؛ و خداوند بر هر چیزی تواناست!}
پس میزان زکات غنیمتی که خداوند از جانب خود روزی شما می کند با حق واجب یعنی زکات مال حاصل از کسب و کار ،فرق دارد.لذا می بینید زکات غنیمت دوبرابر زکات اموال حاصل از کسب و کار است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که : {وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ بدانید هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا }صدق الله العظيم
اگر کسی از شما گنجی به دست آورد که صدگرم بود، حق الله در آن یک پنجم است که به روش زیر عمل می کنید:
20=100:5
این 20 گرم خمس است.
اما حقی که خداوند در اموال حاصل از کسب شما معین فرموده ، کمتر از خمس است ، شما واجب است که یک دهم اموال حاصل از کسب خود را بدهید و برای اینکه بدانید یک دهم صدگرم طلا یا معادل آن نقره چقدر است :
10=100:10
پس یک دهم آن برابر 10 گرم است.
پس چگونه است که از آیات روشن و محکم کتاب که اساس و بنیان آن هستند منحرف می شوید؟ گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{وَلَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُون}صدق الله العظيم [البقرة:99]
{ما نشانههای روشنی برای تو فرستادیم؛ و جز فاسقان کسی به آنها کفر نمیورزد}
آیا به شما وعده نداده بودیم که به اذن خداوند قادریم ؛ همان گونه که قبلاً محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم آن را روشن کرده بود،تمام ارکان اسلام را از آیات محکم کتاب خداوند قرآن عظیم بیان کرده و برایتان روشن نماییم.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ}صدق الله العظيم [النحل:44]
{و ما این ذکر [= قرآن] را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده است برای آنها روشن سازی؛ و شاید اندیشه کنند!}
تا شما را به راه اولیه ای که نبوت برآن بنا شده بود و راهی که بر اساس کتاب خداوند و سنت حق رسولش است بازگردانیم و درست این است که از حق پیروی شود.ما هنوز تفاصیل بسیار زیادی برای بیان رکن سوم از ارکان اسلام یعنی رکن زکات در اختیارداریم و وای بر کسانی که از رکن زکات روبرگردانند. خداوند نه شهادتشان را می پذیرد و نه نماز و روزه و حج شان را و در آتش جهنم آنها –اموالشان –را گداخته کرده و صورت و پهلویشان را با آن اموال ،داغ می کنند:
{وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾}
صدق الله العظيم [التوبة]
{و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴) در آن روز که آن را در آتش جهنم، گداخته، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)}
اینطور نیست که چندبار به یک مال زکات تعلق گیرد. برخی که ندانسته به خداوند نسبت می دهند می گویند ازیک مال هربار که به حد نصاب رسید باید زکات جدا کرد تا تمام شود و برود.اما خداوند تعالی می فرماید:
{وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ ﴿٢٤﴾ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿٢٥﴾}صدق الله العظيم [المعارج]
{ و آنها که در اموالشان حق معلومی است... (۲۴) برای تقاضاکننده و محروم، (۲۵)}
ای کسانی که ندانسته به خدا نسبت می دهید از کجا برایتان روشن شده که بگویید هربار که یک مال به حدنصاب رسید باید مجدد یک دهم آن را جدا کرد . فرض کنید یکی از شما صد گرم طلا دارد آن را کنار گذاشته تا بعد از مرگ به فرزندان صغیرش برسد. شما مقرر کرده اید که هر سال حق الله را باید از آن جدا کرد.اگر هر سال ده گرم آن را کنار بگذارید که بعد از ده سال چیزی باقی نمی ماند ...آیا پروا نمی کنید؟ حق الله مشخص است.وقتی یک دهم از صد گرم طلا کنار گذاشته شد باقی آن تا روز قیامت مطهر است و می تواند برای خانواده ذخیره شود ،خداوند برای هر مالی که جدید کسب می شود تنها و تنها یکبار حق خود-زکات- را منظور داشته است .. از هر مالی که جدید به دست می آید تنها یکبار حق الله جدا می شود .وقتی مال جدیدی به دست آوردید و حق الله را جدا نمودید باقی مال مطهرو پاک است.از خدا پروا کنید که خداوند است که به شما می آموزد.
وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين..
أخو المُسلمين في الدين الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
وَتُزَكِّيهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاتَكَ سَكَنٌ لَهُمْ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ}
صدق الله العظيم [التوبة:103]
{از اموال آنها صدقهای (بعنوان زکات) بگیر، تا بوسیله آن، آنها را پاک سازی و پرورش دهی! و (به هنگام گرفتن زکات،) به آنها دعا کن؛ که دعای تو، مایه آرامش آنهاست؛ و خداوند شنوا و داناست! (۱۰۳)}
واما اگر زیور آلات جدیدی به دست آمدو به حد نصاب رسید باید حق خداوند را از آن پرداخت کنید واگر نرسید چیزی برشما نیست این حق خداوند است که مشخص و واجب بوده و رکنی از ارکان اسلام می باشد. اگر صدقه واجب پرداخت نشده باشد خداوند صدقه نافله را نمی پذیرد. درست است که در کتاب خداوند آمده است که اجرصدقه نافله چندین برابر بیش از صدقه واجب است؛ اما صدقه نافله زمانی از جانب خداوند پذیرفته خواهد شد که صدقه واجبی که از جانب خداوند درنظر گرفته شده باشد پرداخت گردد؛ و جایز نیست که مؤمن از دستور خداوند سرپیچی کند.
وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله رب العالمين..
أخوكم الإمام ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ
http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?17066
الإمام ناصر محمد اليماني
07-29-2010
01:24 AM
بیان و شرح"رکن زکات"تنها با استفاده از قرآن عظیم؛ برای کسانی که به خداوند و روز آخرت ایمان دارند
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم الأطهار والسابقين الأخيار لنُصرة الحق في الأولين وفي الآخرين، السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين..
خطاب به علمای اسلام و پیروانشان و خطاب به حجاج بیت الله الحرام، به راستی که من امام مهدی منتظر هستم و خداوند مرا بر شما برگزیده است و وسعت و گستردگی دانشی که درباره علم بیان و تفسیر حق قرآن عظیم به من عطا نموده است ،افزون تر از-دانش- تمام علمای شماست؛ و این رجحان وبرتری دلیل( و برهان) خلیفه ای است که خداوند او رابه عنوان امام مردم انتخاب نموده است . گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ}صدق الله العظيم [البقرة:247]
{گفت: «خدا او را بر شما برگزیده، و او را در علم فزونی بخشیده است}
این امر درمورد هرکسی که خداوند برای امامت مؤمنان بر می گزیند،صادق است پس او را از نظر علمی بر دیگران برتری می بخشد تا بتواند در اختلافات بین آنها داوری و حکمیت نماید، و به همین ترتیب خداوند به امام مهدی در زمینه شرح و بیان حق کتاب (خود قرآن عظیم)،علم بیشتری عطا نموده است تا حکم پروردگار را از آیات محکم کتابش استنباط کرده و درمسائل مورد اختلافاتتان با آیه های روشن خداوند بین تان حکمیت کند، و تنها فاسقان هستند که این آیات را انکار می کنند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَلَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُون}صدق الله العظيم [البقرة:99]
{ و ما آیات و دلایل روشن به تو فرستادیم، و بجز فاسقان کسی انکار آن نخواهد کرد.}
من به راستی برعهده می گیرم تا حکم خداوند را از آیاتی از کتاب استخراج کنم که برای هر عالم و جاهلی و هرکسی که به زبان عربی بداند، روشن و واضح باشد. در این مورد مثالی از کتاب – خداوند- درمورد قاعده انتخاب خلیفه خداوند می آورم تا روشن شود بندگان خداوند حق دارند که به جای او، خلیفه خدا را انتخاب کنند؟ جواب این سؤال را در آیات محکم کتاب خداوند پیدا می کنیم.خداوند تعالی می فرماید:
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ}صدق الله العظيم [القصص:68]
{ و خدای تو هر چه خواهد بیافریند و (هر کس را صلاح داند) بر گزیند، دیگران را هیچ اختیار و گزینشی نیست، ذات پاک الهی منزه و برتر از آن است که به او شرک آورند.}
و خداوند تعالی می فرماید:{وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ ﴿٢٨﴾ فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ ﴿٢٩﴾}صدق الله العظيم [الحجر]
{و هنگامی که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من بشری را از گل خشکیدهای که از گل بدبویی گرفته شده، میآفرینم. (۲۸) هنگامی که کار آن را به پایان رساندم، و در او از روح (کلمات قدرت)خود دمیدم، همگی برای او سجده کنید!» (۲۹)}
از شیعیان و اهل سنت سؤال می کنم چه کسی به شما اجازه داده است که خلیفه خداوند را انتخاب کنید؟ خداوند از شرکایی که برای او قائل می شوند منزه و برتر است!
خطاب به علمای مسلمین و پیروانشان در هر مذهب و فرقه ای که هستند می گویم من امام مهدی منتظر ،کفر مطلق خود رانسبت به تعدد حزبی در دین حنیف اسلام اعلان می نمایم ، شایسته حق نیست که پیرو خواسته های شما شود که اگربه سوی هر یک از گروه های شما متمایل شود از اهل عذاب خواهد بود.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ}صدق الله العظيم [آل عمران:105]
{و مانند کسانی نباشید که پراکنده شدند و اختلاف کردند؛ (آن هم) پس از آنکه نشانههای روشن (پروردگار) به آنان رسید! و آنها عذاب عظیمی دارند.}
سزاوار نیست از فرمان خداوند بزرگ مرتبه و والا که در آیات محکم قرآن عظیم آمده سرپیچی کرده و دستور شیطان رانده شده را دنبال کنم. سزاوار من نیست مانند شما باشم که به خیال خود در مسیر هدایتید ولی چیزی را که نمی دانید به خداوند نسبت میدهید .پناه برخدا که از جاهلانی باشم که از دستورات شیطان رجیم تبعیت می کنند؛ چون این شیطان است که به شما امر می کند چیزی را که نمی دانید به خداوند نسبت دهید.خداوند تعالی می فرماید:
{يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ ﴿١٦٨﴾ إِنَّمَا يَأْمُرُكُم بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ وَأَن تَقُولُوا عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿١٦٩﴾}صدق الله العظيم [البقرة]
{ ای مردم! از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست! (۱۶۸) او شما را فقط به بدیها و کار زشت فرمان میدهد؛ (و نیز دستور میدهد) آنچه را که نمیدانید، به خدا نسبت دهید. (۱۶۹)}
اما خداوند" ندانسته به او نسبت دادن را" بر شما حرام کرده است.خداوند تعالی می فرماید:
{قُلْ إنَّمَا حَرَّمَ رَبِّي الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَنْ تُشْرِكُوا بِاَللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ}صدق الله العظيم [الأعراف:33]
{بگو: «خداوند، تنها اعمال زشت را، چه آشکار باشد چه پنهان، حرام کرده است؛ و (همچنین) گناه و ستم بناحق را؛ و اینکه چیزی را که خداوند دلیلی برای آن نازل نکرده، شریک او قرار دهید؛ و به خدا مطلبی نسبت دهید که نمیدانید.»}
از آنجا که می دانم من امام مهدی منتظر و خلیفه خدا برشما هستم، به تمام انصار پیشتاز و برگزیده و تمام میهمانانی که در این گفتگو ها حضور داشته و به دنبال دریافتن حقیقت هستند ، اعلام می کنم در بیان زکات که رکنی از ارکان دین است تنها با استفاده از قرآن عظیم –برهمه- غلبه خواهم کرد . و اگر نتوانم تمام علمای مسلمین و نصاری و یهود را با آوردن مستندات حق وعلمی از آیات محکم قرآن عظیم شکست دهم، مهدی منتظر نیستم و اگر انصار پیشگام و برگزیده در "عصر گفتگوی قبل ظهور" شاهد این امر بودند که مهدی منتظر ناصر محمد یمانی نتوانست با مستندات علمی برگرفته از آیات محکم قرآن عظیم بر این علماء غلبه نماید ، می بایست از پیروی از او دست بردارند. این بخاطر آن است که قانون انتخاب ائمه در کتاب خداوند این است که پروردگار هرکس را که بخواهد برمی گزیند و او را از نظر علمی بر شما برتری داده و امامتان قرار می دهد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ}صدق الله العظيم [البقرة:247]
{گفت: «خدا او را بر شما برگزیده، و او را در علم فزونی بخشیده است}
به همین دلیل است که می بینید خداوند ،خود خلیفه اش آدم علی الصلاة و السلام را برمی گزیند و او را خلیفه فرشتگان و جنیان قرار می دهدو این در شرایطی بودکه فرشتگان نظر دیگری داشتند. خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ}[البقرة:30]
{هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روی زمین، خلیفه ای قرار خواهم داد.» فرشتگان گفتند: «پروردگارا!» آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی کند؟! ما تسبیح و حمد تو را بجا میآوریم، و تو را تقدیس میکنیم.» پروردگار فرمود: «من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید.»}
و منظور خداوند تعالی از : {قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید }این است که شما ازخداوند آگاه تر نیستید.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ}صدق الله العظيم [القصص:68]
{پروردگار تو هر چه بخواهد میآفریند، و هر چه بخواهد برمیگزیند؛ آنان اختیاری ندارند؛ منزه است خداوند، و برتر است از همتایانی که برای او قائل میشوند!}
سپسدانشی به خلیفه خود آدم علیه الصلاة و السلام عطا فرمود که بیش از تمامی آنان بود.سپس اراده کرد تا برای فرشتگان حجتی بیاورد و به آنها نشان دهد که دانش آنها بیشتر از خدایشان نیست و زمانی که خداوند خلیفه ای را برمی گزیند او را از نظر دانش وعلم و آگاهی به کسانی که در حیطه خلافتش هستند برتری می بخشد. خداوند تعالی می فرماید:
{وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}[البقرة:31]
{ سپس اسماء (خلفای خداوند)را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!»}
و فرشتگان متوجه شدند که از حد خود خارج شده و در امری که حقی در آن نداشته اند وارد شده اند، آنان متوجه شدند زمانی که خداوند فرمود: {أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}صدق الله العظيم چه در نفس خداوند گذشته است.پس با انابه به سوی خداوند بازگشته و خداوند را تسبیح کرده و به گناه خود اقرار کردند: {قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ}صدق الله العظيم [البقرة:32]
{ عرض کردند: «منزهی تو! ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم دادهای، نمیدانیم؛ تو دانا و حکیمی.»}
سپس خداوند اراده نمود تا برهان اینکه آدم را به عنوان خلیفه برگزیده و از نظر علم و آگاهی به دیگران برتری داده است را نشان دهد. خداوند تعالی می فرماید:
{قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُمْ بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ}صدق الله العظيم [البقرة:33]
{ فرمود: «ای آدم! آنان را از این اسامی آگاه کن.» هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: «آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم؟! و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید!»}
بعد از اقامه حجت ،زمان اجرای فرمان رسید و خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ}صدق الله العظيم [البقرة:34]
{و به فرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، از کافران شد}
در قرآن اندیشه کنید باشد که عقل خود را بکار گیرید. خداوند تعالی می فرماید:
{كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ} صدق الله العظيم [ص:29]
{این کتابی است پربرکت که بر تو نازل کردهایم تا در آیات آن تدبّر کنند و خردمندان متذکّر شوند!}
پس خواهید دانست هیچ یک از بندگان خداوند در باره انتخاب خلیفه الله اختیاری ندارند و خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ ۖ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٣٠﴾ وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَـٰؤُلَاءِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣١﴾ قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ﴿٣٢﴾ قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنبَأَهُم بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ ﴿٣٣﴾ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ ﴿٣٤﴾}صدق الله العظيم [البقرة]
{هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روی زمین، خلیفه ای قرار خواهم داد.» فرشتگان گفتند: «پروردگارا!» آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی کند؟!) ما تسبیح و حمد تو را بجا میآوریم، و تو را تقدیس میکنیم.» پروردگار فرمود: «من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید.» (۳۰) سپس اسماء(خلفای خداوند) را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!» (۳۱) فرشتگان عرض کردند: «منزهی تو! ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم دادهای، نمیدانیم؛ تو دانا و حکیمی.» (۳۲) فرمود: «ای آدم! آنان را از این اسامی آگاه کن.» هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: «آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم؟! و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید!» (۳۳) و هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، از کافران شد. (۳۴)}
و این گواهی فرمایش خداوند تعالی است که :
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [القصص:68]
{پروردگار تو هر چه بخواهد میآفریند، و هر چه بخواهد برمیگزیند؛ آنان اختیاری ندارند؛ منزه است خداوند، و برتر است از همتایانی که برای او قائل میشوند!}
ای علمای امت اسلامی ! اگر شما همان گونه که فکر می کنید؛همچنان در مسیر هدایت هستید، چرا باید خداوند امام مهدی را برانگیزد تا شما و تمام مردم را با بیان حق قرآن مجید به راه راست – صراط مستقیم- و راه خداوند عزیز و حمید راهنمایی کند. ای علمای اسلام و ای کسانی که از آنها پیروی می کنید، وقت آن رسیده است که حکم زکاتی را که خداوند بر شما واجب نموده است ؛ برایتان بیان کنیم ؛ تا آنرا به خلیفه ای که خداوند بر شما برگزیده است بدهید. خداوند تعالی می فرماید:
{وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾}
صدق الله العظيم [التوبة]
{و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴) در آن روز که آن را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)}
سؤالی که مطرح می شود این است که: آیا خداوند به شما فرمان داده است تا تمام اموال خود را در راه خداوند انفاق کنید؟ و جواب را می توانید در آیات محکم کتاب خداوند پیدا کنید که می فرماید:
{وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ ﴿٢٤﴾ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿٢٥﴾} صدق الله العظيم [المعارج]
{ و آنها که در اموالشان حق معلومی است... (۲۴) برای تقاضاکننده و محروم، (۲۵)}
سؤال دیگر اینکه ، این "حق معلوم "در کتاب چه مقدار است؟ جواب در فرموده خداوند است که :
{وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾}
صدق الله العظيم [التوبة]
{و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴) در آن روز که آن را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)}
از این رو مشخص می شود خداوند مقرر فرموده است تا یک دهم از طلا یا معادل آن ازنقره کنار گذاشته شود، و کسی که یک دهم حق الله را جدا کند مانند آن است که تمام آن را در راه خداوند داده است چرا که خداوند ده برابر آنچه که انفاق شده است را برایش می نویسد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا} صدق الله العظيم [الأنعام:160]
{هر کس کار نیکی بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد،}
لذا اگر کسی از شما صدگرم طلا داشته باشد ، برای اینکه بداند یک دهم آن چقدر است به ترتیب زیر محاسبه می کند:
10=100:10
پس یک دهم صدگرم طلا می شود ده گرم واگر ده گرم حق الله را کنار گذاشته و در راه خداوند انفاق نماید، خداوند آن را ده برابر ثبت می کند لذا مانند این است که تمام مالش را انفاق کرده باشد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا هر کس کار نیکی بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد،} صدق الله العظيم این نصیبی است که خداوند برای مالی که کسب می کنید مقرر فرموده است.
اما درمورد گنج ها و یا غنایمی که به آن دست پیدا می کنید؛ حق الله بیست درصد است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ}
صدق الله العظيم [الأنفال:41]
{بدانید هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا، و برای پیامبر، و برای ذیالقربی و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه (از آنها) است، اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدایی حق از باطل، روز درگیری دو گروه (باایمان و بیایمان) [= روز جنگ بدر] نازل کردیم، ایمان آوردهاید؛ و خداوند بر هر چیزی تواناست!}
پس میزان زکات غنیمتی که خداوند از جانب خود روزی شما می کند با حق واجب یعنی زکات مال حاصل از کسب و کار ،فرق دارد.لذا می بینید زکات غنیمت دوبرابر زکات اموال حاصل از کسب و کار است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که : {وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ بدانید هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا }صدق الله العظيم
اگر کسی از شما گنجی به دست آورد که صدگرم بود، حق الله در آن یک پنجم است که به روش زیر عمل می کنید:
20=100:5
این 20 گرم خمس است.
اما حقی که خداوند در اموال حاصل از کسب شما معین فرموده ، کمتر از خمس است ، شما واجب است که یک دهم اموال حاصل از کسب خود را بدهید و برای اینکه بدانید یک دهم صدگرم طلا یا معادل آن نقره چقدر است :
10=100:10
پس یک دهم آن برابر 10 گرم است.
پس چگونه است که از آیات روشن و محکم کتاب که اساس و بنیان آن هستند منحرف می شوید؟ گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{وَلَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُون}صدق الله العظيم [البقرة:99]
{ما نشانههای روشنی برای تو فرستادیم؛ و جز فاسقان کسی به آنها کفر نمیورزد}
آیا به شما وعده نداده بودیم که به اذن خداوند قادریم ؛ همان گونه که قبلاً محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم آن را روشن کرده بود،تمام ارکان اسلام را از آیات محکم کتاب خداوند قرآن عظیم بیان کرده و برایتان روشن نماییم.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ}صدق الله العظيم [النحل:44]
{و ما این ذکر [= قرآن] را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده است برای آنها روشن سازی؛ و شاید اندیشه کنند!}
تا شما را به راه اولیه ای که نبوت برآن بنا شده بود و راهی که بر اساس کتاب خداوند و سنت حق رسولش است بازگردانیم و درست این است که از حق پیروی شود.ما هنوز تفاصیل بسیار زیادی برای بیان رکن سوم از ارکان اسلام یعنی رکن زکات در اختیارداریم و وای بر کسانی که از رکن زکات روبرگردانند. خداوند نه شهادتشان را می پذیرد و نه نماز و روزه و حج شان را و در آتش جهنم آنها –اموالشان –را گداخته کرده و صورت و پهلویشان را با آن اموال ،داغ می کنند:
{وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾}
صدق الله العظيم [التوبة]
{و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴) در آن روز که آن را در آتش جهنم، گداخته، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)}
اینطور نیست که چندبار به یک مال زکات تعلق گیرد. برخی که ندانسته به خداوند نسبت می دهند می گویند ازیک مال هربار که به حد نصاب رسید باید زکات جدا کرد تا تمام شود و برود.اما خداوند تعالی می فرماید:
{وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ ﴿٢٤﴾ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿٢٥﴾}صدق الله العظيم [المعارج]
{ و آنها که در اموالشان حق معلومی است... (۲۴) برای تقاضاکننده و محروم، (۲۵)}
ای کسانی که ندانسته به خدا نسبت می دهید از کجا برایتان روشن شده که بگویید هربار که یک مال به حدنصاب رسید باید مجدد یک دهم آن را جدا کرد . فرض کنید یکی از شما صد گرم طلا دارد آن را کنار گذاشته تا بعد از مرگ به فرزندان صغیرش برسد. شما مقرر کرده اید که هر سال حق الله را باید از آن جدا کرد.اگر هر سال ده گرم آن را کنار بگذارید که بعد از ده سال چیزی باقی نمی ماند ...آیا پروا نمی کنید؟ حق الله مشخص است.وقتی یک دهم از صد گرم طلا کنار گذاشته شد باقی آن تا روز قیامت مطهر است و می تواند برای خانواده ذخیره شود ،خداوند برای هر مالی که جدید کسب می شود تنها و تنها یکبار حق خود-زکات- را منظور داشته است .. از هر مالی که جدید به دست می آید تنها یکبار حق الله جدا می شود .وقتی مال جدیدی به دست آوردید و حق الله را جدا نمودید باقی مال مطهرو پاک است.از خدا پروا کنید که خداوند است که به شما می آموزد.
وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين..
أخو المُسلمين في الدين الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
وَتُزَكِّيهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاتَكَ سَكَنٌ لَهُمْ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ}
صدق الله العظيم [التوبة:103]
{از اموال آنها صدقهای (بعنوان زکات) بگیر، تا بوسیله آن، آنها را پاک سازی و پرورش دهی! و (به هنگام گرفتن زکات،) به آنها دعا کن؛ که دعای تو، مایه آرامش آنهاست؛ و خداوند شنوا و داناست! (۱۰۳)}
واما اگر زیور آلات جدیدی به دست آمدو به حد نصاب رسید باید حق خداوند را از آن پرداخت کنید واگر نرسید چیزی برشما نیست این حق خداوند است که مشخص و واجب بوده و رکنی از ارکان اسلام می باشد. اگر صدقه واجب پرداخت نشده باشد خداوند صدقه نافله را نمی پذیرد. درست است که در کتاب خداوند آمده است که اجرصدقه نافله چندین برابر بیش از صدقه واجب است؛ اما صدقه نافله زمانی از جانب خداوند پذیرفته خواهد شد که صدقه واجبی که از جانب خداوند درنظر گرفته شده باشد پرداخت گردد؛ و جایز نیست که مؤمن از دستور خداوند سرپیچی کند.
وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله رب العالمين..
أخوكم الإمام ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ
http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?17066
معلومات , حقائق , المهدي , الامام , المنتظر , حقيقه , ماهو , صور , موقع , تفسير , القران , الكريم , الاسلام , السنه , الشيعه , اهل البيت , ال , البيت , شرح , ناصر , محمد , اليماني , سورة , سبحان , الله ,النصر, الله , اكبر , شعار , ماهو , من هو , متى , كيف , اين , 2013
تعليقات
إرسال تعليق